Re: ruch w IX'ach

Autor: Darek Wichniewicz <darekw_at_atm.com.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 11:43:33 MET DST

Przemysław Gubernat pisze:
> przed 16-tą widniał wpis:
> "AC-X bezp. (Wrocław)" co było ewidentnym rozminięciem się z prawdą
[...]
> Podobnie to że AS29512 jest dostępny przez AS15694, gdyż nie jest.
> Jeżeli już to jest dostępny przez AS41398 (via PL-IX).
[...]
> Khem.... byłbym wdzięczny za aktualizację wpisu na poprawny, tzn. via AS na PLIX.

Gdzieś nam się tu cały czas czai nieporozumienie. AC-X świadczy usługę
TRANZYTU ruchu IP do sieci krajowych minus TP (w tym do AS29512).
Ponieważ pojęcie "sieci krajowe" nie jest specjalnie jednoznaczne, na
stronie jest dostępne narzędzie "Lista sieci dostępnych dla usługi
AC-X Transit.PL" pokazujące to dokładniej. Na tej liście znajdują się
sieci widoczne przez jeden z trzech ASów - ATMANa, AC-Xa i CDP.

Lista kompletnie abstrahuje od tego jacy są ulubieni dostawcy czy
ulubione IXy wymienionych operatorów - jedynym kryterium jest
osiągalność danego ASa (dowolnie długą ścieżką) z sieci ATMAN, AC-X
lub CDP dla klientów usługi o nazwie AC-X Transit.PL.

Wydaje mi się, że patrzymy na tą samą ścieżkę, ale od różnych końców.