Re: [ tktelekom w Poznaniu - opoznienia ]

Autor: Matt Rutkowski <matrut_at_gmail.com>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 17:10:49 MET DST

jasne, ze opoznienia na pingach nie sa uniwersalnym wyznacznikiem
jakosci polaczenia w tej dziedzinie. jest jednak zastanawiajace, ze u
wiekszosci operatorow krajowych pingi sa zasadniczo w granicach 20-30
ms. a tu mamy wyjatek? do badania lagow tez posluzylem sie
tcptraceroute - efekt dosc podobny.

cala sytuacja zdziwila mnie bo w logach aplikacji serwerowych pojawia
sie w momencie zaliczenia padu 'host not found' i dosc spora ilosc
'connection timeout'. pierwsza mysl to programisci nawalili i
aplikacja nie wyrabia z taka iloscia klientow. po paru testach i
analizie ruchu okazalo sie, ze poznanski tktelekom niestety zalicza
dosc powazne wpadki.

dodatkowo sredni czas reakcji na zgloszona awarie to jakies 12-14 h.
smieszy mnie ponadto reakcja dyrekcji ktora chwali sie, ze w lecie
2007 beda mieli najnowszy sprzet w kraju