[OT] Odnośnie reklam polskich operatorów

Autor: kulek <kulus13_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 14:02:44 MET DST

Kiedyś pisałem, że jednym z problemów są oszukańcze reklamy (laptop za 1
zł). Napisałem maila do UOKiK w tej sprawie. Nie wiem jak sprawa się
kończy, ale treść zamieszczam poniżej.

" Odpowiadając na pismo przekazane droga elektroniczna w sprawie
reklamy stosowanej przez operatora sieci komórkowej Plus pt. "Laptop z
modemem za 1 zl", której treść może wprowadzać konsumentów w błąd, co do
faktycznych warunków omawianej promocji, uprzejmie dziękuję za otrzymane
uwagi.
      Informuje jednocześnie, iż Prezes UOKiK zamierza w niniejszej
sprawie wystąpić o wyjaśnienia do przedsiębiorcy. Niniejsze działania
zostaną podjęte w ramach posiadanych przez Prezesa UOKiK na podstawie
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. 2007 r. Nr 50, poz. 331) kompetencji. Na podstawie przepisów
niniejszej ustawy Prezes UOKiK może m.in. prowadzić postępowania
wyjaśniające, postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów
konsumentów ( w tym także w przedmiocie reklamy wprowadzającej w błąd)
oraz występować do sadu ochrony konkurencji i konsumentów o uznanie
postanowień wzorców umowy za niedozwolone. Przedmiotowe postępowania
podejmuje w interesie publicznym (tzn. dotyczącym ogółu konsumentów),
nie interweniuje natomiast w sprawach dotyczących sporów miedzy danym
konsumentem a przedsiębiorcą na podstawie indywidualnie zawartej umowy
cywilnoprawnej.

Z poważaniem
  (...)"