Re: [OT] Monopol TKT w budynkach DOKP

Autor: zbino <zewusunto_at_usuntoonet.pl>
Data: Wed 11 Apr 2007 - 18:53:35 MET DST

> Moze to nie do konca na polip, ale tu chyba jest najwiecej zorientowanych.
>
> Jest budynek DOKP (Dyrekcja Okregowej Kolei Panstwowej), dokladniej
> we Wroclawiu, ul. Joannitow 13. W tym budynku sa praktycznie wszyscy
> znaczacy operatorzy, jest tez siec strukturalna TKT.
>
> Chcac podlaczyc sie do ktoregos operatora, pomiedzy pomieszczeniami
> w tym budynku, nalezy skorzystac z TKT, gdzie polaczenie skretka dwoch
> punktow w budynku kosztuje okolo 900zl netto miesiecznie(sic!).
>
> Ponoc DOKP nie zgadza sie na kladzenie innych kabli, nie probowalem,
> [...]

Może wydawać się to dziwne ale wyobraź sobie, gdybyś w budynku TPSA chciał
położyć za friko swoje kable przez ich korytarze czy pokoje tylko po to żeby
wziąć Internet od jakiegoś lokalnego providera, a nie od nich. Czy dostałbyś
zgodę na taką robotę? Czy w ogóle pozwoliliby ci samemu ciągnąć swoje kable
nawet za opłatą. Tutaj i tak dali niską cenę. Myślę że cena mogłaby być w
przypadku TPSA zupełnie zaporowa. Po prostu trzeba kupić część łacza u nich
i masz problem z głowy. Gdyby każdy kładł swoje kable gdzie chce w budynkach
publicznych to byłby niezły b....
Ja swego czasu miałem podobną sytuację we wrocławskim Poltegorze. Chciałem
połączyć 2 pokoje biurowe leżące kilkanaście metrów od siebie. Sprawę udało
się rozwiązać poprzez podwyżkę czynszu za pokoje o 200zł/m-c, co obciążyło
mojego klienta.

Zbyszek