Re: home.pl - szantażowane

Autor: kravietz <pk042007_at_nym.hush.com>
Data: Wed 11 Apr 2007 - 15:19:56 MET DST

On 11 Kwi, 14:53, RoMan Mandziejewicz <r...@pik-net.pl> wrote:

> Załóżmy przez chwilę, że żyjemy w państwie prawa i dopóki się nie
> udowodni przestępstwa domniemamy jednak niewinność...

Jak napisałem powyżej, w Polsce proces "pozostawania w domniemaniu
niewinności" również może mieć charakter represji. Jak sam napisałeś -
"załóżmy", więc zdajesz sobie sprawę że rzeczywistość jest inna.

Mamy teraz dwie alternatywy - można przyjąć to za pewien aspekt
otaczającej nas rzeczywistości i tak postępować, żeby się nie
podkładać. Można się też podkładać, ale nawet przekonanie że masz
rację nie osłodzi utraty sprzętu na czas nieokreślony.

Z Fido powinieneś pamiętać casus (chyba) JXM-a, któremu pod zarzutem
piractwa zatrzymali całe wyposażenie firmy bo ktoś doniósł do nich że
piracą i trzy lata czekało ono "na biegłego". Jako że był to shareware-
house, więc zabranie wszystkich nośników i komputerów równało się
upadkowi firmy.

Hack.pl się ewidentnie podłożył i co do tego nie mam żadnych
wątpliwości. Być może zrobili to z naiwności, ale jak już pisałem -
kto chce grać ostro (200k) ten musi być na to przygotowany.

Zresztą tak bywa nie tylko w Polsce - pozwolę sobie przypomnieć sprawy
DVD Jona (chyba USA), Elcomsoftu (USA), Pirate Bay (SE), serwerów Tor
(DE). Tylko że w tych krajach sądownictwo nie tkwi jedną nogą w PRL i
dlatego procedury są sprawniejsze.