Re: home.pl - szantażowane

Autor: Robert Święcki <robert_at_swiecki.net>
Data: Mon 09 Apr 2007 - 21:43:06 MET DST

wer wrote:

> Wiesz, łatwo można się włamać do twojego domu, jeśli mi zapłacisz 5000
> zł to nie rozwieszę w twojej okolicy ogłoszeń z tym jak to zrobić. To
> jest oferta dobrej woli.

Można też tak...

Znalazłeś zajebiście (najzajebiściej zejbiście) poważnego buga
(powiedzmy, powiązanego z możliwością naprawdę dużego finansowego fraudu
lub uzyskanie poważnej liczby danych osobowych, haseł, niejawnej
dokumentacji etc..) w usłudze (paypala, abw, sony, mbanku, nsa, nasa,
gadu-gadu etc.).

Teraz możesz, co jest na pewno etycznie i być może (tego nie wiem)
prawnie naganne, zarządać od firmy powiedzmy "200.000 zł ;)" za
milczenie, lub też zachować się zgodnie z prawem i w imię wolnego
dostępu do informacji, bez wyciągania kasy z firmy, wypuścić informację
 na czymś poczytnym (full-dislosure i inne ciakerskie fora) o 4:30 w
nocy (coby admini gdy się obudzą zastali już sajgon), co może oznaczać
straty dla firmy liczone powiedzmy w mln/mld złotych/dolarów/ojro/pesos.

Gdybyś był szefem paypala/abw/sony/mbanku/nsa/nasa/gadu-gadu wolałbyś
szantaż czy wolny dostęp do informacji? :)

--
Robert Swiecki - http://www.swiecki.net
NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's