Re: home.pl - szantażowane

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma>
Data: Sun 08 Apr 2007 - 15:44:02 MET DST

futszaK napisał(a):

> państwo oszczędza na edukacji, edukacja oszczędza na adminach strony, wiec
> ci co się tym zajmują albo zajmują się zbyt dużą ilością zajęć naraz i
> zabiedbują sprawy zabezpieczeń, albo są słabi i nie zabezpieczają w sposób
> należyty prowadzonych serwisów

powiem tak:

ostatnio miałem zlecenie na zainstalowanie jestemu
antyspamowego/antywirusowego na serwerze pewnego starostwa powiatowego.
Mają polpaka. Mój admin zainstalował, a przy okazji komenda: apt-get
upgrade dała odpowiedź, że brakuje ok 300MB poprawek.

Ponadto odkryliśmy rootkita, który działał i siedzał tam od ok 2 lat.

Główny informatyk jak dostał raport o tym i pytanie co mamy robić
wzruszył ramionami i powiedział, że przecież wszystko do tej pory
działało i było ok.

To może niech lepiej wykupią sobie hosting na home czy gdziekolwiek
indziej. Nawet jakby był problem jak teraz z home, to jednak nie jest to
to samo co lewe procesy na ich serwerze, z którymi nie zamierzają nic
robić ...

Nie wiem, kto robił stronę MEN, ale jednak często robią to firmy
zewnętrzne, a nie lokalni "Administratorzy", szczególnie, jak mamy do
czynienia z cms-em (no, chyba, ze ktoś zainstluje joolme), ale pisanie
własnego, to chyba jednak przerasta człowieka, który się zajmuje przy
okazji innych obowiązków stroną www ...

Szczególnie, że teraz NIE BYŁ PROBLEM w złamaniu zabezpieczeń TEGO cms,
ale dostanie się do cms przez błąd zabezpieczeń w home - zresztą szybko
i sprawnie usunięty (po aktualnym upublicznieniu - nie wnikając czy
wiedzeli o tym wcześniej). Czyli to, że strona MEN stoi na home to
raczej zaleta a nie wada. Nie sądzę, że w przypadku postawienia strony
MEN na własnym serwerze problem byłby usunięty tak szybko (patrz powyżej).

> to była tak zwana bardziej ogólna rozkmina na temat smutnej sytuacji w
> polskiej edukacji :(

nadal nie rozumiem związku :)
generalnie wszystkiemu są winni cykliści ?

Wojtek