Re: Gminny internet

Autor: kulek <kulus13_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 31 Mar 2007 - 16:04:58 MET DST

Tomasz Paszkowski napisał(a):
> http://telepolis.pl/news.php?id=7924
>
> Co to za moda zapanowała w Polsce, że kazda gmina chce mieć swoją sieć radiową ?
> Dlaczego państwo pcha się w sektory gospodarki gdzie powinni działać tylko
> prywatni inwestorzy ?
>
> Gminy nie mając kompetencji w takich obszarach skazane są na współprace z
> firmami wdrożeniowymi, które kasują za budowe sieci a potem reguralnie
> za jej utrzymanie. Ciekawe czy któraś z gmin przeliczyła czy nie taniej
> było by kupować hurtowo usługi u operatora, który by taką sieć zbudował.

> [...]

ja tam jestem za gminnym internetem

darmowy też mi pasuje, ale pod pewnymi warunkami...
- za darmo powinien być dostęp tylko do www i poczty (czaty,
komunikatory, strony porno,, warez itp oraz p2p powinny być wycięte)
- "pełny dostęp" musiałby być płatny, ceny rynkowe (większe koszty
utrzymania itp.)

i to wszystko musiało by być jakoś dogadane z już istniejącymi firmami,
zwłaszcza lokalnymi...

Jest wiele gmin w których bardzo dużo ludzi jest biednych. Stwierdzenie,
że jak kogoś stać na komputer to stać także na internet jest
przesadzone. Ja sam oddałem już ze 3 komputery na których Internet jak
najbardziej będzie działał, ale do niczego innego ten sprzęt się nie
nadawał. Idea darmowego internetu jest skierowana właśnie dla takich
osób, które nie mają środków na płatny dostęp.