Re: UKE a mali operatorzy...

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 21:35:29 MET

Krzysztof Halasa napisa艂(a):

> A tak swoja droga, sa jakies praktyczne korzysci z punktu styku
> pomiedzy dwoma malenkimi sieciami? Nawet jakby to byly publiczne
> adresy.
> Jedyne co mi przychodzi do glowy to jakies huby p2p, ale to chyba
> nie moze o to chodzic?

To zale偶y od polityki firm. Ale widz臋 sporo zastosowa艅 tego. Np wykupuj膮
  wsp贸lnie jedn膮 grubsz膮 rurk臋, co wychodzi taniej za 1Mb/s, albo maj膮
dwa 艂膮cza i w razie padu jednego ruch wychodzi drugim. 1 firma ma du偶o
klient贸w ma艂ych firemek, druga wi臋cej klient贸w domowych, wi臋c lepsze
wykorzystanie pasma, rano firmy, wieczorem domy. Przy ni偶szych
nak艂adach. Swoj膮 drog膮 mali providerzy b臋d膮 si臋 wcze艣niej czy p贸藕niej
艂膮czy膰 albo zostan膮 wykupieni. Poza tym np. kilku ma艂ych mo偶e doci膮gn膮膰
wsp贸lny kabel do du偶ego punktu wymiany ruchu. Inna jest rozmowa jak jest
koalicja i m贸wi膮, 偶e maj膮 5 tys. klient贸w, a inna jak przyjdzie go艣膰 i
powie, 偶e ma 500 klient贸w.

wer