Re: dsl tpsa w Krakowie w okresie (przed)świątecznym

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 09:51:19 MET

marek.slawski@gazeta.pl wrote:
> Witam,
> Od paru lat mam wykupioną usługę internet dsl 2000/512 od tpsa. W
> ostatnim tygodniu zauważyłem znaczne pogorszenie się pingów na
> modemie brzegowym przy przeciętnym obciążeniu łącza.
> Dokładnie to mam jakieś 2000ms do brzegowego przy paru 2-3
> użytkownikach z włączonym programem p2p (200-300 aktywnych
> połączeń, 5kBps upload/uzytkownik), reszta użytkowników po kilka
> połączeń. Mam pewność, że mój system nie przepuszcza więcej
> uploadu niż maksymalna przepustowość łącza. Serwer przesyła
> [...]

Test wykonany przed chwilą (DSL1000/Krakow):
- brak obciążenia - ok 9-30 ms
- przy duzym obciazeniu (zazwyczaj wysycenie down lub up) pingi skacza
do paru tysiecy

POleceam zrobienie sobie wykresików obciążenia łącza (najlepiej z
podziałem na usługi/userów), wtedy też mniej będziesz zgadywał, a więcej
wiedział. Jakby nie było download też wpływa na opóźnienia, ponadto masz
tu nieco mniejsze pole manewru w jego regulacji (przycinaniu)

MOże ktoś ściąga obrazki płytek ? ;)

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/