Re: Zniszczenie GBIC'a przy spawania ?wiat^(3)owodu....

Autor: Alek Cesarz <acesarz_at_SPAMelka.pw.edu.pl>
Data: Mon 04 Dec 2006 - 19:36:06 MET

smooook napisał(a), W dniu 2006-12-04 19:16:
> To ja dodam od siebie, że słyszałem o przypadkach uszkodzenia urządzeń
> przy badaniu włókien reflektometrem. A tam energia jest raczej mniejsza
> niż przy spawaniu - tak więc możliwość uszkodzenia od łuku elektrycznego
> wydaje się prawdopodobna.

energia większa, ale żeby coś przeszło przez długie włókno musi być
światłem spójnym i w miarę monochromatycznym - reflektometr daje takie
światło. zwykłe światło białe się na pierwszym z brzegu zagięciu
wytłumi. w sumie więc ciekawa sprawa chociaż wydaje się mało
prawdopodobna. pogadam z kolegami od teorii, może coś mi wyklarują czego
nie wiem.
jesteś Wojtek pewien, że przypadkiem nie zapięli pętelki na tym świetle
gdzieś bliżej i się odbiornik spolił od własnej lampki? ZXy takie
niespodzianki mogą uczynić.

alek