Re: ceny za BGP, np w TP w porównaniu do innych operatorów

Autor: icek <icafe_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 23:40:36 MET

Marcin Kuczera napisał(a):

> nie w tym rzecz, to TP wykorzystuje jako element gry cenowej z innymi
> dostawcami.
> TP daje naprawdę niskie ceny na FR/ATM bez BGP, ich oferta jest całkiem
> niezła.
> Większość osiedlówek nie ma i przypuszczalnie nigdy nie będzie miała BGP,
> teraz mając
> ofertę TP idą np do GTS dla którego to czy jest BGP czy też go nie ma to mu
> wisi, bo
> tak czy owak musi płacić TP za peering.
> A TP nie da takich tanich łącz z BGP bo zaraz by je kupił GTS i inni i kółko
> [...]
i właśnie zastanawiam się, czy UKE czegoś tutaj nie może zrobić,
tp za bardzo wykorzystuje pozycje dominującą, a kasowanie extra za BGP
to jakieś nieporozumienie jest..
może uke może ustalić cene za BGP na podstawie hmm srednej rynkowej?
skoro 95% dostawców BGP daje za 0zł to cena w TP by wyszła zjadliwa

chodzi mi o to, ze smieszne jest płacenie własnie za BGP extra kasy..
ani to obciazenie dla nich ani nic..
jesli chcą kasowac, prosze, niech zostanie 1k za odpalenie BGP
ale 0zł za miesiac.

--
pozdros
icek