Re: SPAM - lista większych serwerów SMTP

Autor: Jacek Zapala <jacek_at_it.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 01:41:55 MET

On Tue, 2006-11-21 at 21:31 +0100, Piotr Gackiewicz wrote:

> Tak z ciekawości zapytam:
> Jacy większe polskie serwery pocztowe udostępniają port submission?
>
> Przebadałem pobieżnie 3 (onet, wp, o2) i żaden nie udostepniał.
> Ale może źle badałem.

$ telnet smtp.wp.pl 587
Trying 212.77.101.1...
Connected to smtp.wp.pl.
Escape character is '^]'.
220 smtp.wp.pl ESMTP

Paru innych też się znajdzie.

Zrealizowanie tego po stronie providera to żaden problem, wystarczy, że
klienci będą chcieli. Tylko skąd ci klienci mają wiedzieć, że tego
chcą? :-)
Może jednak to ISP dojdą do wniosku, że jest większa szansa że ich
poczta będzie działać klientowi, gdy udostępnią smtp submit?

> BTW, popieram to całkowicie, łącznie z odgórną regulacją prawną.

To czemu intertele jeszcze nie ma? ;-)

        Jacek