SPAM - lista większych serwerów SMTP

Autor: Verox <antispam_verox_at_bijspamera.veroxsystems.com>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 09:20:09 MET

Witajcie,

Pewnie wszyscy mają podobne problemy więc krótko - mnóstwo robali na
komputerach luzerów generuje kupe spamu - wiadomo ludzie są nieświadomi i
uświadamianie ich na siłe nie ma sensu [czego oni znowu chcą ?]. Kiedyś
radziłem sobie blokując ruch wychodzący na SMTP i wszystko pchałem przez mój
serwer SMTP - ale dziś w dobie SPF jest to problem.

Wymyśliło mi się, ze można by ubić port 25, i wypuszczać ruch tylko do znanych
serwerów pocztowych - duże portale etc. Wydaje mi się że powinno to zmniejszyć
ilość maili w kolejce abuse ;-)

A może kto już to wymyślił i jest gdzieś lista tych najpopularniejszych
serwerów ? Wiem że nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale jakoś trzeba ratować
(nie tylko polski) internet przed spamem.

--
begin 755 signature.exe
[verox <at> a4 <dot> pl]                                    vy 73! de SP9UOB