Re: problem z aktywnoscia na porcie 25

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Thu 16 Nov 2006 - 12:56:45 MET

Piotr Gackiewicz wrote:

> Tak, takie trojany już są, ale:
> 1. W jednym zainfekowanym kompie jest conajwyżej kilka kont pocztowych.

No to co?

> 2. Bardzo łatwo jest zidentyfikować i zablokować takiego klienta (czy też te
> jego konta pocztowe) na poziomie operatora email. W przeciwieństwie do sieci
> spambotów.

Szczególnie jak w tej chwili niektórzy dostawcy darmowych kont sobie z
tym nie radzą. Jest jeden polski serwer siedzący w RBL-ach za olewanie
spamu z ich serwera.

> 3. Bardzo łatwo jest zaimplementować politykę limitów maili wysyłanych w
> ciągu dnia, godziny, czy dowolnego innego czasu. W przeciwieństwie do
> implementowania polityki sieci spambotów.

Powiedz to klientowi, który płaci za konto, że ma limit maili, życzę
powodzenia i miłej wizyty u laryngologa z bolącym uchem.

> 4. Operatorów email, którzy nie implementują takiej polityki, nie reagują na
> abuse i mają to generalnie gdzieś, łatwo jest zidentyfikować i
> punktować/blokować. Ich userzy sami doprowadzą swojego operatora do porządku
> ;-).

Największe problemy mają z tym najwięksi dostawcy darmowych skrzynek,
którzy są często na białych listach.

> Problem w tym, że nawet jak "zlikwidujesz" jedno źródło spamu odcinając
> ciało kontrolujące sieć spambotów, to na jego miejsce jest już dziesięciu
> chętnych usługodawców dla spamerów. A o kontrolę nad sieciami spambotów
> toczą się podobno regularne wojny i to nie tylko w świecie Internetu.

Bezkarność tych gości przyciąga do biznesu następnych. Praktycznie są
bezkarni, co zachęca następnych, jest kasa do zbicia, a nic nie grozi.
Jeśli policja się nimi zajmie na poważnie to sporo spamerów wycofa się z
biznesu, jako nieopłacalnego.

--
wer
nie odpisuj na adres bofh@nano.pl