Re: problem z aktywnoscia na porcie 25

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 16:02:15 MET

Sławomir Kawała wrote:

> Ok, troche zagmatwales, ale teraz chyba juz wiem o co Ci chodzilo. Mowa
> o sytuacji, gdy:
>
> relaying poczty miedzy MTA:
>
> MTA <= port 25 => MTA
>
> Wysylanie poczty przez klienta
>
> MUA <= port 587 => MTA (+SMTP AUTH wymagany)
>
> Polityka ruchu ISP:
>
> LAN <= drop outgoing pkts z dst port 25 => ISP <> WAN
> LAN <= accept outgoing pkts z dst port 587 => ISP <> WAN
>
> Dzieki czemu nawet trojany na koncowkach klienckich nie moglyby sie
> laczyc bezposrednio na dst port 25 jakiegos MTA i slac maili z fake
> [...]

Ogólnie wdrożenie tego będzie kosztowne i nic nie da. Po prostu trojany
w tej chwili mało popularne rozpowszechnią się. Miałem już spotkanie z
takim. Pobiera z outlooka dane klienta i się autoryzuje na serwerze i
śle spam przez serwer. Więc wycięcie wszystkich neostrad i innych nic
nie da. Po prostu zmieni się soft wysyłający, będzie kradł login, hasło
ustawienia serwera i wyśle maila.

Jesli lista top spamerów, jakby policja się do nich dobrała i były
rozsądne kary typu 10 lat ciężkiego więzienia i grzywny rzędu 10 mln
dolarów, to szybko ubyłoby chętnych. Inna sprawą jest, że odbiorcy spamu
korzystają z tych ofert. To napędza biznes, jak na 10 mln spamów będzie
jeden chętny na ofertę, to biznes przestanie się opłacać.

--
wer
nie odpisuj na adres bofh@nano.pl