DSL z Dialog - parodia!

Autor: Malakaj <haz_at_none.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 04:06:57 MET

Wczoraj przeżyłem mały szok gdy zobaczyłem na własne oczy jak
przerażająco niski jest poziom bezpieczeństwa usługi DialNet DSL (oferta
_biznesowa_ Dialog).

Sytuacja ma się następująco:

- klienci siedzą w podsieciach /24 (Bridged Ethernet over ATM), po
   podsieci przewalają się na okrągło pakiety ARP, windowsowe otoczenie
   sieciowego, i kupa innego syfu.
- technologia podatna jest na arp spoofing - bez problemu można
   podsłuchiwać obustronną transmisję innych klientów, o reszcie
   możliwości nie mówie.
- problemy ze stabilnością - utrata pakietów do pierwszego hopa -
   zapewnie ścisle związania z aktywnością wirusogenną Windowsów.
- zdarzają się sytuację, że zmienia się adres MAC bramy - prawdopodobnie
   ktoś praktykuje sniffing.

        Dialog reklamuje swoje łącze na swojej www takimi słowami: Dialnet to
[...] bezpieczny [...] nowoczesny stały dostęp [...] dla Klientów
oczekujących szybkich, stabilnych i niezawodnych łączy oraz gwarancji
wysokiej jakości usługi.

        Jak widać opis usługi a stan rzeczywisty to dwie różne rzeczy.

        Doradźcie co zrobić - czy komuś udało się coś zdziałać u nich w tej
kwestii czy lepiej od razu spakować manatki i pójść do TPSA po ichniego
DSLA?