Re: zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Autor: Krzysztof Mlynarski <krzysio_at_WYWAL-TO.security.pl>
Data: Wed 04 Oct 2006 - 19:11:21 MET DST

Grzegorz Janoszka napisał(a):

> Jeszcze chwila i każdy domofon będzie na podsłuchu i dane trzeba będzie
> trzymać przez 30 lat.

No neistety... a my wierzyliśmy naiwnie, że prawa jednostki ograniczane
były w PRLu. A przecież umówmy się, że możliwości inwigilacyjne
ówczesnego UB/SB nie mają się nijak do obecnych służb. Wtedy mogli Ci
najwyżej podsłuchiwać telefon (jeśli miałeś), kontrola poczty
wychodzącej już nie była prosta (bo mogłeś nadać list w Pcimiu z lewym
adresem nadawcy do tego po drodze zgubić agenta, który za Tobą łaził), a
wieczorem z sąsiadem drukować antysystemowe ulotki pod przykrywką
"majsterkowania" w piwnicy...

Ech, to były czasy. ;-)

A tak na serio... zaczynamy chyba przekraczać pewne granice zdrowego
rozsądku w zakresie inwigilacji społeczeństwa. Niebawem stalinizm będzie
przy tym wszystkim wspominany ze łzą w oku. :-(((

-K.