Re: zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Autor: Krzysztof Mlynarski <krzysio_at_WYWAL-TO.security.pl>
Data: Wed 04 Oct 2006 - 19:05:50 MET DST

Adam Wysocki napisał(a):

> Ciekawe czy własne konto u siebie też się łapie. Serio.

No ba! Pewnie.. i pamiętaj, że jak coś przeskrobiesz, to powinieneś sam
siebie zaprowadzić do cyrkułu... pfu.. to znaczy na komendę i na siebie
złożyć doniesienie - nie inaczej. ;-))))

Nie popadajmy w paranoję. Sam, to możesz sobie dowolny log vi-jem
napisać, więc inwigilowanie siebie samego nie jest w praktyce wiarygodne
- to raz.

Dwa... jeśli boisz się i popadasz w paranoję, wstaw sobie swój serwe do
serwerownii w Szwajcarii (koniecznie sprawdź, czy mają ichnią koncesję
bankową - hint: nawet ich policja nie ma prawa wstępu) i po temacie.

Takie coś kosztuje około 100 EUR/miesiąc (wynajęcie miejsca w szafce 19"
na serwer - o ile dobrze pamiętam 4U nawet) i żadna
polska/unijna/amerykańska/radziecka ;-) itd. służba nie będzie go mogła
kontrolować tego serwera w dającej się przewidzieć przyszłości.

-K.

PS.
        A przy mniejszej paranoi wystarczy swój serwer, zaszyfrowany filesystem
i GnuPG do wiadomości, jeśli boisz się, że tekst "Ciocia Hela
zachorowała, potrzebna jej pielęgniarka jeszcze dzisiaj." wysłany w
e-mailu do wujka będzie użyty przeciwko Tobie. :-)