Jako¶æ radiolinii

Autor: Jermi <jermi_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 11:23:09 MET DST

Jeden z du¿ych operatorów zaproponowa³ mi zestawieni ³±cza symetrycznego 2
Mb/s za pomoc± radiolinii. Punkt dostêpowy jest ok. 6 km od nas. W zwi±zku z
tym mam pytanie:
Je¶li operatar po wizji lokalnej uzna, ¿e mo¿na zestawiæ takie ³±cze to jak
to siê sprawuje w "praniu"?
Zak³adaj±c, ¿e jego ³±cza s± w miarê niezawodne i maj± du¿± przepustowo¶æ
chodzi mi raczej o niezawodno¶æ g³ównie ze wzglêdu na warunki atmosferyczne.
Na podstawie do¶wiadczeñ znajomych, którzy maj± dostêp radiowy do operatorów
osiedlowych bywa z tym ró¿nie.
Moje d³ugofalowe do¶wiadczenie z telewizj± satelitarn± te¿ mówi, ¿e podczas
powa¿nych opadów deszczu/¶niegu wystêpuj± co najmniej odczuwalne zak³ócenia.
Bior±c jednak pod uwagê jako¶æ sprzêtu i profesjonalizm/do¶wiadczenie
pracowników tak du¿ego dostawcy my¶lê, ¿e jest szansa na lepszê
niezawodno¶æ. Zale¿y mi oczywi¶cie na maksymalnej niezawodno¶ci takiego
³±cza porównywalnej z ³±czem miedzianym.
Czy jest to mo¿liwe?