Re: Lojalki a zgodnosc z prawem

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 14:37:19 MET DST

Radoslaw HORODNICZY napisał(a):
> Byc moze NTG...
>
> Tepsa slynie z wszelkiego rodzaju umow lojalnosciowych na 1,2,3,4 lata
> i z tego co widze w kazdej takiej umowie jest zawarta kluzula
> ktora pozwala ja rozwiazac (bez placenia kar etc) przez klienta tylko w
> momencie kiedy usluga nie dziala nieprzerwanie przez 30 dni.
>
> Czy takie cos jest zgodne z jakims prawem konsumenta/prawem
> telekomunikacyjnym
> /prawem UE ?
>
> No bo ze zdrowym rozsadkiem to raczej nie jest zgodne tym bardziej ze te
> klauzule
> dotyczna nawet umowy na ATM

Nie znam takiego przepisu, natomiast znając realia tego dostawcy, być
może taki zapis wystąpił po jakimś przegranym procesie, z uwagi na
"uporczywy brak świadczenia usług" i konieczność wypłaty wysokiego
odszkodowania.
Należy pamiętać, że wysokość odszkodowania jest określona ustawowo
JEDYNIE w przypadku usług powszechnych. Wszelkie zapisy
regulaminowo-umowne mogą być zaskarżone i niekoniecznie sąd przychyli
sie do tezy dostawcy, że "należy się zwrot abonamentu".

M.