Re: zakup lacza: tpsa/exatel co wybrać ?

Autor: Piotr Gackiewicz <gacek_at_intertele.pl>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 10:11:51 MET DST

Robert Bogacz <robertma@palezany.pl> wrote:
> Mam dwie oferty dostępu na swoim terenie Exatel lub TPSA lacze 20 mbps
> Cena podobna ze wskazaniem na TPSA
> Nie kombinować i zostać przy starym sprawdzonym wrogu czy przesiasc sie
> na exatel`a ?

Jeśli masz BGP, to się przesiadaj bez zastanowienia.

Jeśli nie masz BGP, to też się przesiądź bez zastanowienia ;-).

Mamy łącze od Exatel od 3 lat, żadnych przykrości, obsługa zgłoszeń bardzo
kompetentna i szybka (max 20-30 minut), zero problemów z routingiem.

TPSA - to chyba wiadomo, ja osobiście miałem z nimi tyle przykrości, że od
1,5 roku już od nich nic nie bierzemy.

Gwoździkiem do trumienki było stwierdzenie najwyższej oficjeli od routingu w
CST, cytuję: "wie pan, to jest polityka, niech pan wywrze nacisk na Netię,
żeby kupili od nas łącza" 8-).

Ta sprawa jest ogólnie znana, chodzi o arbitralne klasyfikowanie i
przycinanie prefixów polskich ASów otrzymywanych przez łącza międzynarodowe.

--
Piotr Gackiewicz
Intertele S.A. - operator systemów ITL.PL i DOMENY.ITL.PL