Re: Quo vadis Noestrado ???

Autor: Rafal.Doroszkiewicz <ja_at_vast.net.pl>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 18:59:42 MET DST

Colin napisał(a):
> Sieci osiedlowe nigdy nie będą lepsze od ADSL-i i TV kablowych.
> Łącze tylko do WWW, za NAT-em, z poblokowanymi portami to nie łącze.

Są i sieci osiedlowe i sieci osiedlowe. Wrzucanie wszystkiego do jednego
worka, a później wymieszanie tego wszystkiego z kupą, to nie jest
najmądrzejsze posunięcie. Sieci osiedlowe odchodzą powoli w zapomnienie,
zostają tylko te, które utrzymują się z braku konkurencji (na
wygwizdowiu), albo te, które sprostały rynkowi i zaoferowały dobrą
usługę za niską opłatą, bez blokowanych portów;). Ty piszesz o tych
sieciach, których coraz mniej, bo albo oddali się w dobre ręce, albo
ktoś odsprzedał, albo konkurencja łatwo przejęła użytkowników między
innymi z opisanych przez Ciebie powodów. Dzisiejsze sieci osiedlowe
posiadają nieraz lepsze wsparcie techniczne od co poniektórych
"operatorów na polskę". Do tego dochodzą przebudowane przyłącza
międzybudynkowe (z kabla UTP nad głowami do własnego rurarzu i połaczeń
światłowodowych), nie wspominając o tych lepszych, zarządzalnych
przełącznikach.

Wracając do tego, co napisałeś, przypomina mi to trochę Neostradę..;)

Pozdrawiam,
Rafał Doroszkiewicz