Re: Re: Neostrada siedliski em wirusów sieciowy ch

Autor: Borg <borg_at_benet.lan>
Data: Mon 21 Aug 2006 - 18:12:45 MET DST

Krzysztof Młynarski <krzysio@security.pl> wrote in
news:mailman.193.1156114405.460.polip@man.lodz.pl:

> http://www.qosient.com/argus/

Arguz wydaje mi sie troche przerosniety jak na potrzeby malej
sieci. (Ale moze sie mysle, przydaly by sie przykladowe raporty
i info jak to wyglada w praktyce).
Wszystko co potrzebuje to logi rotowane co 24 lub 1 godz:
(W zaleznosci od ruchu)
time proto sip[:sport] dip[:port] [nip[:nport]]

Payload nie jest mi potrzebny.. Oczewiscie logowanie jest per flow,
czyli pierwszy pakiet aka "inicjujacy", potem w zaleznosci czy to jest
UDP/TCP/ICMP/GRE/... to mamy odpowiedni czas zycia flowu..
np 30 secs na UDP i 300 na TCP (wszysko konfigurowalne)

Mysle ze cos takiego wystarczy do okreslenia usera.