Re: Neostrada siedliski em wirusów sieciowy ch

Autor: Borg <borg_at_benet.lan>
Data: Sun 20 Aug 2006 - 22:34:24 MET DST

Tomek Kruk <futszak@post.pl> wrote in
news:rpmge21s82tgg0gmq336nkas6f97ssk4fi@4ax.com:

> mam wrażenie że z jednorazowym uruchomieniem brandzlomatu stale
> logującego połaczenia (a konkretnie pakiety SYN i ewentualnie FIN z
> maskarady) jest mniej roboty jak z narzekającymi użyszkodnikami którym
> z powodu powieszenia niezabezpieczonej windy na publiku wiecznie coś
> dolega, zaś przy obecnych pojemnościach nośników danych (w domyśle
> płyt DVD) przechowywanie tych danych (przy okazji składowania innych
> logów) nie powinno być problemem
>
> dodać wypada kwestie że z punktu widzenia sieci obsługującej dajmy na
> to 200 klikaczo-surferów (takich mamy wiele w Polsce) znacznie
> [...]

No i jestes w bledzie... Zakladasz ze w twojej sieci sa tylko lusersi..
A co kiedy znajdzie sie jakis bystrzak co bedzie chcial cos napsuc?
Logowanie samych TCP SYN/FIN to zamalo.. trzeba logowac *wszystko*

Ja wlasnie mysle nad naklepaniem takiego programiku w C co by robil
human readable logs z flowow IP, tak zeby to za duzo miejsca nie zzeralo.
Narazie Linux. Puzniej BSD.