Re: UKE - projekt decyzji po konsultacjach

Autor: Maciej Wierzbicki <voovoos_at_kis.p.lodz.pl>
Data: Wed 21 Jun 2006 - 13:22:05 MET DST

Gabrys wrote on 2006-06-21 13:06:

> jesli ktos jeszcze nie zauwazyl - na stronie UKE jest juz projekt
> decyzji ws. obowiazkow regulacyjnych TP - po konsultacjach.
>
> http://www.uke.gov.pl/_gAllery/32/34/3234.pdf

Fajnie że wprowadzili sugerowane poprawki wyjaśniające ewentualne
wątpliwości dotyczące interpretacji. Natomiast nie podoba mi się zapis
ze strony pierwszej, punkt pierwszy:

/*
Obowiązek równego traktowania [...] dla ruchu pomiędzy:
A. abonentami Telekomunikacji Polskiej S.A. (zwanej dalej TP S.A.)
[...]
C. oraz usługodawcami świadczącymi usługi portalu internetowego lub
poczty elektronicznej lub komunikatora internetowego lub przesyłania
sygnałów głosowych lub wideo w sieci Internet z wykorzystaniem łączy
operatorów trzecich (przedsiębiorców telekomunikacyjnych), od których TP
S.A. nabywa usługę dostępu do Internetu,

jak warunki stosowane przez TP S.A. wobec pozostałych przedsiębiorców
udostępniających przez łącza tych samych operatorów trzecich dla
abonentów TP S.A. usługi portalu internetowego lub poczty elektronicznej
lub komunikatora internetowego lub przesyłania sygnałów głosowych lub
wideo w sieci Internet;
*/

Czyli regulacja dotyczy ruchu pomiędzy abonentami TP S.A. a innymi, i
teraz uwaga, wykorzystującymi łącza operatorów trzecich, od których TP
S.A. nabywa usługę dostępu do Internetu.

Na podstawie powyższego wyciągam następujący wniosek:

Skoro firma X kupuje łącze od operatora Y, od którego TP S.A *nie*
nabywa usługi dostępu do Internetu, to regulacja takiej sytuacji nie
obejmuje, ergo TP S.A. będzie mogła degradować. Dobrze powyższe
interpretuję czy źle? Wasze opinie?

--
*   Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door  *
*   VOO1-RIPE   *