jakie lacze

Autor: PioBia <pbialutki_at_wp.pl>
Data: Thu 15 Jun 2006 - 09:50:38 MET DST

Czesc

Prowadze kilka serwisów internetowych, koszt utrzymania wszystkich
powierzchni, jakie wykupilem jest juz spory i zaczalem sie
zastanawiac nad wykupieniem lacza i postawieniem serwera. Oprócz
swoich serwisów dawalby on mozliwosc wykupienia powierzchni
dyskowej. Wszystko idzie dobrze do chwili, gdy zaczalem rozgladac
sie nad dostawca lacza. W mojej okolicy poza tp s.a. nikt takich
uslug nie oferuje. Oczywiscie odpada Neostrada, musze miec stale
IP. Mam zatem wybór pomiedzy:
1. DSL
2. Frame Relay tp
3. Frame Relay/ATM

Czy moglibyscie mi lopatologicznie wyjasnic róznice pomiedzy
nimi? Przewertowalem troche literatury, ale za diabla nie moge
dojsc jakie praktyczne znaczenie ma dlugosc pakietu, czy struktura
ramki ;-). Wybaczcie lamerstwo.
Zadam konkretne pytania:
1. Docelowo pracowac bedzie 3-5 serwerów, w sumie na potrzeby
200-300 serwisów internetowych. Beda to zwykjle strony, jakich
mnóstwo w Internecie, zaden onet ;-)
2. Który pakiet TP S.A. bedzie dla mnie wystarczajacy? Czy np. DSL
1000 lub 2000 bedzie wystarczajacy?
3. Jakie parametry sacza sa dla mnie najwazniejsze? Na logike
DSL15000 daje wieksze mozliwosci niz Frame Relay 2 Mb/s. Czy w
Frame Realy mam cos takiego, ze DSL "wymieka"?

pozdrawiam

piotr bialy