Re: problem z ciaglym atakowaniem lacza.

Autor: topek <opek_at_poczta.pl>
Data: Sun 04 Jun 2006 - 19:17:02 MET DST

mi pomagalo (ale routing na linuxie robiony) :
tcpdump -i eth0 dst port ircd
nastepnie obserwujesz ktore IPki lacza sie z dziwnymi serwerami irc'a
(najczesciej bez revdns'a)
i wycinasz im albo dostep do netu albo tylko do irca
(ja wycinalem im net - i czekalem az delikwent sie zglosi)

na podobne synfloody dobra tez byla latka connlimit z netfiltra:
iptables -t filter -I $LANCUCH -p tcp --syn -m connlimit --connlimit-above
$1 -j REJECT
$1 = ~30-40
$LANCUCH = FORWARD

ale tak btw. to chyba nie temat na ta grupe - tylko na pl.comp.sieci