Re: Prawo w sieci.

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Fri 28 Apr 2006 - 16:26:36 MET DST

Ayot napisał(a):

> To fascynujące, z jakim przekonaniem potrafisz się wypowiadać na tematy,
> o których nie masz pojęcia...

I nawzajem :-)

> A nawet do internetu nie chce Ci się zerknąć...
> http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozycja&id=27522

Śliczne... Uważasz, że umowa dorozumiana może być jedynie umową o pracę? ;-)

www.student.lex.pl/materialy/o_uwr220206.doc

Dla nie uznających formatu .doc:

3. Podział (umów) ze względu na formę wyrażenia woli:
- forma pisemna,
- inna forma (np. ustna),
- umowa dorozumiana zawarta przez określony spójny sposób postępowania.

Mateusz stwierdził:
===
> Czy instytucja, która posiada grupę niemoderowaną ponosi konsekwencję
> za treści na niej publikowane?

nie, o ile tak stanowi umowa,
===

Więc usiłuję się dowiedzieć, JAKĄ umowę miał na myśli. Czy *MOJĄ* umowę
o dostęp do sieci czy może też wysyłając post do usenetu, "zawieram"
jakąś umowę z kimś, o kim nie wiem i co gorsze, nie znam treści tej
umowy. Podany przykład - jazda autobusem - nie mieści się w tej
konwencji, bo przejazd środkami komunikacji uregulowany jest w ustawie
Prawo przewozowe.

Prawo telekomunikacyjne zawiera też zapisy o dorozumianej umowie na
korzystanie z usług, ale wyszczególnionych w art. 56 ust 2 :
"świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie
czynności faktycznych obejmujących w szczególności umowy o świadczenie
usług telefonicznych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie
numeru dostępu do sieci dostawcy usług."

Co do meritum, czyli odpowiedzialności za treści niezgodne z prawem
wypowiedziałem się już wcześniej i nie będę się powtarzał, chyba że ktoś
napisze jakieś konkretne argumenty, które mogłem przegapić.

M.