Re: Prawo w sieci.

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Thu 27 Apr 2006 - 20:59:10 MET DST

Mateusz Swatek napisał(a):

> nie, o ile tak stanowi umowa,

Umowa między kim a kim?

> jednak w przypadku gdy ktos Cie poinformuje np o tresciach niezgodnych z
> prawem, masz obowiazek reakcji, jesli tego zaniechasz to mozesz zostac
> ukaranym

Pojecie "treści niezgodnych z prawem" jest bardzo szerokie. Poczytaj
sobie regulaminy serwisów dużych giełdowych spółek, które stać na wysoko
opłacanych prawników i jeszcze wyżej opłacane firmy konsultingowe :-) To
jest dobry wzorzec.

Generalnie rozpowszechnianie bardzo niewiele treści powszechnie
rozumianych jako niezgodne z prawem jest zagrożone karą. Do tej grupy
należą niewątpliwie np. pornografia dziecięca czy teksty o charakterze
faszystowskim. Nie są nimi np. teksty obrażające inną osobę (no może za
wyjątkiem art. 133 i 135 §2 KK :-) czy podające np. sposób popełnienia
przestępstwa. Za takie treści odpowiada autor.

M.