Re: NTG? Rejestracja domeny...

Autor: RoMan Mandziejewicz <roman_at_pik-net.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 15:26:01 MET

Hello januszek,

> Ptysiu... Napiszę Ci więc łopatologicznie:
> 1. Rejestrujesz domenę u żródła, w firmie w USA.

Nie rejestruję (dokładniej: przedłużam ważność) domeny u źródła, tylko
u przedstawiciela w Polsce. Cała reszta wywodu straciła w tym momencie
sens. eNom nie obsługuje bezpośrednio detalicznych klientów - i tak
mnie odeśle do pośrednika.

[...]

> 5. Księgujesz wyciąg rozliczajac rachunek ktory wczesniej
> zaksiegowales

Zapomniałeś o drobiazgu - dość upierdliwej czynności stosowanej
przy imporcie usługi z USA: naliczeniu i odliczeniu VATu polskiego.
Czynność absurdalna i nie tworząca jakiegokolwiek zobowiązania
podatkowego (jeśli rachunek i płatność mieszczą się w tym samym
miesiącu) ale wymagana przez prawo.

> Zaden urzad skarbowy nie ma sie do czego przyczepic.

Owszem. Tylko wymaga to 'wyjęcia' domeny od obecnego rejestratora i
przekazanie zarządzania nią nieznanemu pośrednikowi. Już raz
odzyskiwałem właśnie tę domenę od InterNASKu. I wystarczy. Tylko nie
pisz mi, że mam sam zarzadzać domeną rejestrowaną u któregoś z
głównych rejestratorów, bo naprawdę mam co innego do roboty.

Dlatego też szukam _polskiego_ przedstawiciela. Takiego, który nie
cuduje z fakturami i płatnościami. Przez poprzednie 3 lata nie było
problemu z obecnym ale zaczął cudować.

[...]

--
Best regards,