Re: iPlus, EGDE - par? pyta? i spostrze?e?.

Autor: <darecki_at_wytnij.sobie.to>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 10:48:04 MET

timex <tsx@tlen.pl> wrote:

> Drug? ciekaw? rzecz?, któr? zauwa?y?em by?y warto?ci pinga. Puszczony do
> onetu dawa? wyniki ?rednie mi?dzy 600 z 800 ms w ca?ym mie?cie a nawet w tym
> miejscu w którym "z?apa?em" EDGA. Czyli ping w tym miejscu nie pokazywa?, ?e
> pr?dko?? transferu wzros?a. Czy z tego wynika, ?e UP jest beznadziejne, a
> tylko DL wzrós?? Bo zbytnio inne mozliwo?ci nie widz?.

A ja widze :)

Czas *transmisji* malego pamietu jest maly. Reszta to czas propagacji
(wyobraz to sobie jako wiele pakietow "w drodze"). Wzrasta predkosc, wiec
mozesz dostac wiecej pakietow na sekunde, lub tyle samo wiekszych pakietow,
ale czas, jaki siedza "w trasie" nie zmienil sie.

Podobnie jest z ISDNem, czas propagacji wynosi powiedzmy 50ms. Dzwonisz drugim
kanalem, masz 128, a nie 64, ale czy pakiety jda szybciej? Nie!
Ida tyle samo, tylko czesc jednym, a czesc drugim kanalem, wiec idzie ich
2x wiecej w tym samym czasie. Pingi sie wiec nie zmienia, a transfer wzrosnie.

Komorki tez chodza na slotach - masz wiecej slotow, wiekszy transfer, ale
ten sam czas.

D.

--
50 ways to FREAK your roommate:
 38. Keep a vacuum cleaner in the middle of the room.  Look at it with