Re: SDI, AKAMAI i DNSy

Autor: RoMan Mandziejewicz <roman_at_pik-net.pl>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 23:15:26 MET

Hello The,

Friday, November 11, 2005, 9:46:26 PM, you wrote:

> A od kiedy to DHCP działa po ppp ??

Nie wiem, co działa i nie muszę tego wiedzieć. Wiem, że takie a nie
inne DNSy zostały przydzielone automagicznie podczas nawiązywania
połączenia. I dla _mnie_, jako _szarego_ _użytkownika_, naprawdę nie
ma najmniejszego znaczenia to, jaką metodą te adresy zostały
przydzielone. Wiem tylko tyle, że nie ja je wpisałem, bo z zasady
staram się nie tykać niczego, co działa sprawnie.

Szukałem pomocy w załatwieniu problemu, który pojawił się dość nagle,
przekopałem najpierw google (dowiadując się, że problemy z określonymi
lokalizacjami są związane z AKAMAI i DNSami), część odpowiedzi
znalazłem. O resztę zapytałem podając znane mi informacje, jakie z
komputera wycisnąłem używając winipcfg.

Jestem wdzięczny za pomoc i pozostańmy przy tym, bardzo proszę.

> Czyli serwerów DNS należycych do tego samego operatora od którego masz
> dostępu.

Po raz kolejny - takie adresy zostały - z niewiadomych dla mnie
powodów - przydzielone automagicznie. W ustawienia TCP/IP miałem włączone
'adresy serwera nazw przypisane przez serwer'.
O dziwo - dzisiaj, po ponownym ustawieniu j.w. i przeładowaniu
maszynki mam już poprawne DNSy.

Co do operatora - _formalnie_ jest to inny operator. W rzeczywistości
- ten sam, czyli TPSA.
Nie mam zielonego pojęcia, kto i po co zmienił adresy DNSów
przydzielane klientom SDI w mojej dzielnicy (w innych nie było
problemów) - nie znam się na tym i nie muszę się znać. Dla mnie, jako
_użytkownika_, ważne jest to, że uzyskałem pomoc i na _przyszłość_
wiem, gdzie szukać rozwiązania.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl