Re: 10 Mb/s w TP

Autor: Lukasz Trabinski <lukasz_at_trabinski.nospam.net>
Data: Tue 25 Oct 2005 - 20:51:19 MET DST

Sied@r <siedar@cutthis.safenet.pl> napisał(a):

> chyba wzoru nie widziales.

Ziew, polityka opłat co rok się zmienia, aczkolwiek rzeczywiście
PI /24 = 1 AS, z tym że nie od tego wątek wyszedł. Chodzi o to, ze nie każdy
LIR pobiera opłaty - przynajmniej bezpośrednio - za przyznane klinetom adresy
IP - niezależnie czy jest to PA, PI, IPv6 czy też sam numer ASa.
Zresztą zrozumiałe jest, że za te ostatnie jest największy score.

> poza tym z tego co na Lir Traing rozmaiwalismy z ludzmi z Ripe - IPv6
> daja bez dodatkowych problemow oplat. Ale jak sie sami wyrazili jeszcze
> dluga droga IPv6.

No ja też rozmawiałem, no i co z tego? W przypadku Europy jest znacznie
mniejsze ciśnienie na ipv6, znacznie mniej klientów/providerów jest
zainteresowanych wdrażaniem tego u siebie, zresztą nie mają, póki co,
jeszcze dużej potrzeby. Z drugiej strony samo RIPE nieco ślamazarnie
opracowywało politykę dotyczącą przydziału adresów IPv6.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w USA czy w Azji. Tam się to przekłada
na _realne_ potrzeby.

--
[ ŁT ]