Re: TP czy GTS

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 03:28:12 MET DST

Aro wrote:

[...]
> I teraz mam do was pytanie, czy GTS jest lepszy od TP?

Bierz GTS-a i nie zastanawiaj się.
Przy kontraktach rzędu 10 Mbit powinieneś dostać dobrą cenę za pasmo, nie
będziesz płacił dodatkowo za load balancing, a gdy będziesz chciał to i BGP
dostaniesz w cenie łącza. Poza tym w supporcie nie odczuwa się tak bardzo
corporate standardu - jest po prostu ludzko.

> Czy odczuje roznice np. w dzialaniu roznych stron, roznych uslug itp.

Na pewno odczujesz róźnicę w dostępie do usług operatorów, którzy nie mają
bezpośredniego styku z TP - szczególnie dotyczy to usług zlokalizowanych w
POL-34 (Pionier). Poza tym GTS peeruje z wieloma sieciami w WIX-ie i w
GIX-ie, co znacząco skraca trasy przebiegu pakietów w ruchu krajowym. Dostęp
do tepsy z sieci GTS też jest bez zarzutu, mnie osobiście jedynie brakuje
bramki do &TP w Poznaniu, co by przez Warszawę nie latało...

--
TOM
AS33868 MAN Administrator