Re: E-GPRS w idea

Autor: Slawomir Tobis <usenet_at_Wstaw.Moje.Nazwisko.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 14:07:11 MET DST

Dariusz Techmanski <dtech@korolko.pl> wrote:

> Właśnie w ramach polepszenia sobie życia moja firma kupiła w Idei karty
> EDGE.
> Maja głównie służyć do sprawdzania poczty jak sie jest poza biurem.
> Niestety okazało sie ze jest bardzo duży problem i to wlansie tylko przy
> sprawdzaniu poczty.
> Problem sie pojawia jak sie ściąga większą ilość poczty. Wyskakuje ze
> został przekroczony TimeOut.

Korzystam intensywnie z tego wynalazku i timeout zdarza się bardzo, bardzo
sporadycznie. Warto wiedzieć, że transmisja EDGE (modulacja 8PSK) jest
bardzo wrażliwa na jakość sygnału. Z moich obserwacji wynika, że duże
opóźnienia zdarzają się najczęściej przy słabym, ale także przy mocnym i
zniekształconym sygnale (odbicia, wielotorowość). Może tu jest problem?

Czasem warto zrezygnować z Edzia i korzystać z GPRS, który jest co prawda
wolniejszy, ale też bardziej odporny na zniekształcenia fazowe.

--
Sławomir Tobis
* GSM w fotografii:   http://www.mobile-internet.org