Re: Działanie pol34

Autor: Steven Jurczyk <steve_at_post.pl>
Data: Fri 22 Jul 2005 - 09:04:49 MET DST

kantacki wrote:
> Wiecie może dlaczego pol34 nie jest członkiem WIX-a ?
> Wiem, że pol34 jest podpięta do węzła icm-ixp, ale czy wymienia tam
> dobrowolnie i za darmo ruch z każdym operatorem ?

Nie...
POL34 jest jedna z dwoch (druga jest sama TPSA) sieci w Polsce, ktora
nie peeruje za darmo... Za wymiane ruchu z POL34, trzeba POL34
zaplacic... I kilku operatorow tak robi, reszta pcha albo przez tych
operatorow (ATMAN, GTS?) albo przez zagranice...

Stad brak POL34 w ICM-IXP oraz w WIX - mimo ze fizyczne lacza istnieja
(zapewnia je ICM), POL34 mozna uzyskac w tych punktach tylko podpisujac
extra umowe...

--
pozdrawiam
Stefan Jurczyk