Re: hosting

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma.pl>
Data: Sat 21 May 2005 - 14:44:54 MET DST

Lukasz "S-K" Jarochowski napisał(a):
> Witam

jak kończy mu sie 120GB w 3 tyg. czyli miesięczny trasfer jest rzędu: 160GB

ma łączu 2Mbps jesteś w stanie ściągnąć teoretycznie (w jedną stronę)
ok 250 kB/s czyli 250kB * 60 * 60 *24 = 21,6 GB/dnień

czyli licząć max wykrzystane łącza 160 GB to ok 8 dni, ale

zakładamy, że klienci z Polski (czyli obciążenie nie jest stałe całą
dobe, ale pewnie tylko za dnia, więc liczę 12 godzin)

czyli 160 GB to ok 16 dni (zakładając ssanie z max wysyceniem łącza za
dnia, a w nocy pusto)

czyli, żeby to pewnie działało w miarę sprawnie, pownienieś założyć
jeszcze dwa razy większe łącze np. co najmniej dwa polpaki (2Mbps) z
loadbalancingiem i mając 4 Mbps powinno starczyć dla takiego ruchu.
Koszt brutto miesięcznie za łącza to około 2500 zł netto. +serwerownia,
+serwer, + admin(!). Przy czym już tych łącz do niczego innego nie
wykorzystasz

nie wiem jak to będzie w przypadku innych providerów, ale wcześniej czy
później każdy ci podziękuje za współpracę przy takim ruchu (albo wystawi
  fakturę jak home za przekroczenie limitów)

Wojtek