Re: Jakie są wady nastepujacego rozwiazania

Autor: Kudlacz <pozeracz_at_spamu.invalid>
Data: Wed 18 May 2005 - 11:35:44 MET DST

Zegar atomowy wskazał: 2005-05-18 11:16:40, gdy miab napisał(a):

> http://konekt.onet.pl/satelita/
> w porównaniu z internetem przez kable miedziane tepsy
> czy innego providera?

Przeszedlem przez kilku dostawcow Internetu przez satke w czasach, kiedy
tpsa nie miala nawet uslugi sdi, a inni dostawcy w moim miescie nie
istnieli i powiem Ci tak: jak nie mieszkasz w puszczy to bierz kable ...

Krociutko o wadach:
- kanal zwrotny: prekosc 'od ciebie', bedzie taka jak kanalu zwrotnego
(czyli zazwyczaj ~64kbit/s - ~128kbit/s
- popularny 'ping' - min okolo 2s (dokladnie nie pamietam ile bylo, a
liczyc mi sie nie chce (sygnal musi pokonac 2x trase ziemia-transponder).
- burza: brak Internetu (albo strzepy)

Rozwiazanie natomiast nadaje sie niezle do sciagania duzej ilosci danych,
kiedy ma sie juz inne lacze do 'normalnej' pracy.

Aha - jezeli bedziesz sie decydowal to sprawdz w jaki sposob bedzie
rozwiazane polaczenie - czesto jest to tylko proxy dla http/ftp. Lepiej juz
bedzie kiedy wszystko bedzie szlo przez socks proxy, a idealne rozwiazanie
(stosowane w przypadku mojego ostatniego dostawcy) do VPN - wtedy wszystko
niezaleznie od tego czy 'potrafi' (konfiguracja) idzie przez satke ...

Pozdrawiam.

--
Kudlacz
pies_kudlacz_kot@chomik_hot.pl