Re: nieuczciwy rejestrator ?

Autor: Adalbert <adalbert_at_gdzies-w.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 10:49:59 MET DST

Użytkownik asd napisał:

> Szkoda gadać bo takicho ofert jest coraz wiecej mój znajomy dostał oferte od
> firmy EUWEB dranie założyły domene com na jego nazwisko i żądają zapłaty.
> Twierdzą nawet ze podadzą go do Krajowego Rejestru Dłużników. Jek bym sie
> lepiej na hacku znał to bym ich pogonił wrrr

Do mnie też dotarły wieści, że firma EUWEB stosuje wysoce perswazyjny
marketing w celu wyłudzenia pieniędzy informując klienta o swym
"wewnętrznym kodeksie". Zgodnie z tym kodeksem raczą informować klienta
o przysługującym mu prawie pierszeństwa do zakupu określonej domeny.
Posiadacza domen xyz.pl oraz xyz.com.pl nakłania się do zakupu domeny
xyz.com za cenę na poziomie... 600% średniej cen rynkowych

W moim odczuciu jest to wysoce naganne i pozbawione fundamentalnych
zasad etyki biznesu.

Jest dla mnie zrozumiałe - konsultant opowiada jak to ważne jest
posiadanie domeny xyz.com, wykorzystuje w tym celu ładnie i sensownie
brzmiące argumenty. Wykorzystywanie jednakże niewiedzy swojego rozmówcy
- a niewątpliwie ów konsultant stara się upolować właśnie takiego -
wzbudza we mnie niesmak.

Nie czułbym obrzydzenia, gdyby nie fakt, że firma ta potrafi wyłudzić
10-krotnie więcej niż warta jest domena .com

Czy tak właśnie ma wyglądać biznes domenowy?

Adalbert