Re: TPSA przez zagranicę ??

Autor: <Sied_at_r>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 10:28:58 MET DST

Użytkownik Jacek "ripper" Boruta napisał:
> Witam wszystkich!
>
> Zamierzam sprzedawać serwery gier, zastanawiam się nad wyborem
> operatora. AFAIK, polscy dostawcy korzystają z ATM, Energisu i innych. Ceny
> w tych firmach jednak są zabójcze, głównie ze względu na TPSA. Ostatnio
> zaobserwowałem ciekawą tendencję, część firm kolokuje się zagranicą i w ten
> sposób omijają płacenie tepsie, np.:
> - gamesnet.pl hostuje serwery w holandii pod adresem nlservers.net, hosting
> WWW w USA
> - forall.pl i ghaax.com w niemczech

> [...]
Mysle ze nie jesli wykupisz kolokacje zagranica to TPSA nie bedzie miala
nic do tego. Jakby nie bylo bedziesz laczyl sie z adresami operatora
zagranicznego.

Dla TPSA problemem byl ruch PL ktory wedrowal przez zagranice do sieci
TP. Tu zostaly wprowadzone sankcje i praktycznie nie da sie korzystac z
wejscia do TPSA przez zagranice. (ruch komercyjny)
TPSA sankcjonuje po wielkosci pakietu. Dla pakietu 500 B uda ci sie
wyciagnac ok. 20-30 KB.