Re: Nielegalne binaria na news-serwerach [OT]

Autor: Bronek Kozicki <brok_at_rubikon.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 23:30:51 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:
> (pomijajac UTF8, ktorego nie zaleca sie stosowac, ale niewatpliwie
> ta sytuacja sie zmieni).

mam nadzieję że się zmieni. Mój czytnik (Thunderbird) ma ustawioną
preferencją na iso-8859-1 jako że często prowadzę korespondencję z
ludźmi którzy nie mają istnienia o istnieniu strony kodowej iso-8859-2
(albo ich czytniki nie majÄ… dla niej sensownej czcionki; ci ludzie
oczywiście nie znają też języka polskiego). I jeżeli zdarzy mi się użyć
w wiadomości znaku spoza iso-9959-1, to mam do wyboru : ręcznie ustawić
dla wiadomości inną stronę kodową (zazwyczaj nie chce mi się), albo
zgodzić się na sugestię czytnika przy wysyłaniu i zmienić kodowanie na UTF-8

> Natomiast dziwi mnie, ze w ogole ktokolwiek zauwazyl, ze ten list
> sklada sie z 5 czesci. Czytnik powinien wyswietlic je prawidlowo,
> dokladnie tak samo jak gdyby uzyty byl tylko zestaw ISO-8859-2.
> Skad wiedziales, ze tam jest tyle tych czesci?

czytnik może części w jakiś sposób rozdzielać, prezentując wiadomość na
ekranie.

B.