Re: Nielegalne binaria na news-serwerach

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Mon 11 Apr 2005 - 19:13:54 MET DST

Wojciech Skrzypinski <usun.skrzyp@hot.pl> writes:

> Bez przesady ! Nie o to chodzi. Istnieje szereg grup, ktore mozna wyciac
> 'defaultowo' i z tego co widze maja sie dobrze od wielu lat bez zmiany
> nazwy. Dokladnie takie same, z ktorymi rozprawil sie ICM (z pewnymi
> wyjatkami, o czym napisalem w liscie do GW ...kilka dni pozniej i one
> zostaly wyciachane - i dobrze).

Grupy nie sa nielegalne. Nazwa grupy nie powoduje, ze mozna lub nie mozna
w niej umiescic rzeczy nielegalnych (ani np. w ogole zlych).

Byc moze istnienie grup o odpowiednich nazwach pozwala nawet na
latwiejsze monitorowanie takiego rozpowszechniania. Oczywiscie nie
przez news adminow, ale np. przez policje - po skasowaniu grup
o "oczywistych" nazwach znalezienie np. zdjec moze przestac byc
mozliwe, chyba ze przez przypadek.

BTW: zestaw artykulow jest, w pewnym zakresie, jednakowy na wszystkich
serwerach. Bez sensu jest zatrudniac pracownikow do przeszukiwania
grup na wszystkich serwerach, gdy mozna to zrobic na jednym lub na
ich niewielkiej liczbie (np. na serwerze KGP z dobrym feedem z kilku
serwerow z duza czescia alt.bins, bez canceli).

Aczkolwiek, zanim zaczalbym nawolywac do jakichs dzialan tego typu,
najpierw skontaktowalbym sie z KGP. Zeby przypadkiem nie wyszlo
odwrotnie.

> Innymi slowy - rozmach nikomu nie zaskodzi,

A ja slyszalem ze nadgorliwosc gorsza od faszyzmu.

> nie sadze, aby ktokolwiek korzystal z uslug danego providera tylko po to,
> aby ciagnac porno-binarki z jego serwera. To usluga dodana.

Nie wydaje mi sie by to w ogole byla jakas usluga. Chyba ze chodzi o WWW.

--
Krzysztof Halasa