Re: m這dociany hosting

Autor: Jaroslaw Druzbinski <comnet_at_[no_spam>
Data: Mon 28 Mar 2005 - 12:15:03 MET DST

wer wrote:
> Ale chodzi o ceny laczy dla firm hostingowych, a te sa wysokie, albo
> bardzo wysokie. Duzy udzial w tym ma dzialanie jednej firmy. Cena
> laczy dla osob prywatnych ma tu niewielkie znaczenie, no chyba, ze
> mowimy o hostingu na SDI.
Nie sadze zeby ceny lacz byly az tak wysokie. Oczywiscie zawsze maga byc
nizsze ale w chwili obecnej dobre lacza koszztuja w granicach 800 zl za
1 mb/s a ta cena wg. mnie jest ok. Niestety tansze lacza beda sie
wiazaly z gorszymi urzadzeniami a co za tym idzie z gorsza jakoscia itd.

> Normalne jest, ze kazda firma szuka mozliwosci obnizenia kosztow. Te
> 500 zl wiecej za hosting to np reklama w gazecie. Firma nie jest od
> tego, zeby wydac pieniadze na hosting, tylko od tego, zeby jak
> najwiecej
> zarobic.

No coz ale zeby zarobic trzeba inwestowac. Co to za firma ktora zaraz po
powstaniu zaczyna onizac koszty obnizajac zarazem swoj prestiz ? Nie
sadze aby taki biznes przetrwal. Pozatym internet to tez reklama i
obawiam sie ze w dzisiejszych czasach nawet bardziej skuteczna niz
gazeta ktora kasuje niejednokrotnie od 500 zl w gore za publikacje 1
reklamy ;) Wiec jak juz patrzymy tak z punktu ekonomicznego to
inwestycja w reklame w gazecie staje sie malo skuteczna (kazdy omija
strony z reklamami chyba ze sie nudzi) i wydawanie na nia pieniedzy jest
niepotrzebne.

> Dla wielu firm strona internetowa jest malym dodatkiem.

I blad !

> Firma kupujaca przedstawicielom skody zamiast mercedesow jest pazerna.
> Dopoki kazdy przedstawiciel handlowy nie bedzie jezdzil mercedesem to
> nasz kraj nie bedzie normalny.

Daj dla porownania cos bardziej zblizonego do cen hostingu bo to
porownanie nie jest najlepsze. Firma kupujaca hosting za 5 zl nie kupi
handlowcowi nawet rowera za 150 zl w pospolitym hipermarkecie.

> [...]
> takiej osoby maly wydatek. Poza tym jest nacisk na obnizanie cen, bo
> ja widzialem, ze mozna miec hosting za 50 zl, a wy wolacie 600 zl.
> Trudno czesto wytlumaczyc, ze wynika to z wielu powodow, koszt lacza,
> koszt obslugi, koszt serwerow. Dla wiekszosci cena jest podstawowym
> kryterium wyboru. Jesli ktos zobaczy hosting za 50 zl rocznie, to
> nawet jesli mu sie nie spodoba oferta z innych powodow, to bedzie
> szukal hostingu w
> podobnej cenie. Niewiele osob zdaje sobie sprawe z kosztow utrzymania
> hostingu. Do tego dochodzi darmowy hosting w roznych serwisach. Sa

No coz wiec szukajmy wszystkiego za darmo ;) Zawsze ktos cos daje za
darmo ;) Tylko to za darmo nie do konca zawsze jest za darmo. Bynajmniej
hostingu za darmo jeszcze nie widzialem. Co do tych ktorzy zakladaja
firme jednoosobowa i tak naprawde nie wiedza co chca robic to nie
nazwalbym firma.

> Wytlumacz teraz firmie, ktora ma hosting za 50 zl rocznie, ze powinna
> placic 600 zl. Zycze duzo szczescia.

Firmie owszem. Zadna normalna firma zatrudniajaca min 20 osob nie ma
hostingu u pseudoprovidera za 50 zl. A moze znasz taka ? Mysle ze bez
problemu by sie ich przekonalo ;)
Pozatym koszty sa zwiazane z jakoscia. I nie zawsze chodzi tutaj o to ze
ten serwer jest lepszy a ten gorszy. W wiekszosci przypadkow firmy
wymagaja wsparcia a co moze im dac taki koles co sam kupuje gdzies i
daje innym ? Nic nie moze dac. Zadnego wsparcia. W wiekszosci przypadkow
ci pseudoproviderzy poza komorka nie maja nawet normalnych telefonow. O
takich hostingach tutaj piszemy ;)