Re: {OT] Lącza do home.pl

Autor: Łukasz Morawski <lukasz_at_c-i-a-c-h-n-i.bezczelny.net>
Data: Mon 07 Mar 2005 - 18:43:39 MET

Użytkownik Tomasz Śląski napisał:

> Userzy siedzący w TP-net zgłaszają mi niskie transfery z mojej sieci, co
> ciekawe, na porcie różnym od 80. Ruch w przeciwnym kierunku zdaje się
> wygladac normalnie. NOC GTS przyznaje się, ze mają problemy, a mnie to
> wygląda, że TPSA prowadzi jakąś paranoidalną akcję kreatywnej regulacji
> ruchu na zbójecko płatnych bramkach, bo dziwne, że raptem się niemal
> wszystkim zepsuło. CDP i Futszaki też narzekają, nie mam natomiast
> wieści z Atmana jak tam wygląda sytuacja. W każdym razie ciekaw jestem,
> kiedy to gangsterstwo telekomunikacyjne prowadzone przez TPSA się
> [...]

a mnie to wygląda na przycinanie przez operatorów a nie TPSA. TPSA ma
wszystko w nosie. Jeśli chcesz z nimi wymieniać ruch to płać....

Miałem taki przypadek w sieci, ze port 20 (ftp-data) był ładnie
przycinany, mianowicie pakiety ACK nie wracały jak potrzeba. Po
dokładnym opisaniu problemu i wysłaniu do helpdesku, za kilka godzin
dostałem odpowiedź, że problem został usunięty... fakt, zaczeło działać
poprawnie.

Kilka dni później z innej sieci, podpiętej do tego samego operatora,
usłyszałem, że ftp w ogóle nie chodzi między TPSA <-> Operator.

Wydaje mi się, że w większym interesie jest przycinać pasmo przez CDP,
Futuro, GTS niż TPSA.

Pozdrawiam
Łukasz Morawski