Re: [NTG] sprzeciw pelnej ksiegowosci dla malych dostawcow internetu

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 22:03:16 MET

psobkiew napisał(a):

> Proponuje wykonać jutro trzy rzeczy :
> 1. przeczytać dokładnie ze zrozumieniem art. 55 PT.
> 2. zadzwonić do URTIP do Warszawy i zapytać o art 55. PT .
> 3. Proponuje poczytać http://www.teleprawo.pl/

No to czytamy

Art. 55. 1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny

przedsiębiorca lub inny podmiot uprawniony do wykonywania działalności
gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów, który wykonuje
działalność gospodarczą polegającą na dostarczaniu sieci
telekomunikacyjnych, udogodnień towarzyszących lub świadczeniu usług
telekomunikacyjnych

udostępniający publiczne sieci telekomunikacyjne

sieć telekomunikacyjną wykorzystywaną głównie do świadczenia publicznie
dostępnych usług telekomunikacyjnych;

lub świadczący publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne

usługi telekomunikacyjne dostępne dla ogółu użytkowników;

jest obowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych[...] i tak dalej.

Stąd 99 % sieci o zasięgu osiedlowym i zbliżone _NIE_MAJĄ_OBOWIĄZKU_
stosować sie do tego zapisu. Czyli pogląd krążący tu i ówdzie, że sieć
na 40 osób musi prowadzić pełną księgowość jest z założenia błędny.
Jeżeli natomiast ktoś zmonopolizował całkiem duże miasto.... I podłącza
każdego, kto sie zgłosi... Nie ma przebacz ;-(

Co do URTiP-u - oni sami sa w tej chwili jak pijane dzieci we mgle...
Sytuacja ich zaskoczyła, podobnie jak np. w sprawie 22% VATu i pojęcia
ceny w polskim prawie. DOkładnie taka sama sytuacja panuje
prawdopodobnie w ministerstwie.

Co do teleprawa - na temat Pana Krzysztofa mam swoje własne (odrębne)
zdanie. Chętnym polecam Jego twórczość jako lekturę do poduszki, ale bez
obowiązku uczenia się jej na pamięć. A w sprawie powyzszej - tam jest
jedynie kopia cudzych poglądów, niestety...

Co do samej dyrektywy - mówi ona, że państwa członkowskie MOGĄ zwolnic
operatorów z takiego obowiązku, gdzie kryterium zwolnienia to poziom
przychodów. Faktycznie, w naszej rozbabranej sytuacji prawnej lepiej by
było to mieć ureguluwane na podstawie czytelnego kryterium.

M.