Nowe mozliwosci w Polsce :-)

Autor: Marek Bloniewski <MarekBloniewski_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Jan 2005 - 15:09:33 MET

Witajcie,

Prage podzielic sie z Wami moimi doswiadczeniami. Wlasnie odzyskalem
wiare ze i Polskie IP ma wspaniala przyszlosc przed soba i nie za pare
lat ale w perpektywie kilku tygodni.

Byc moze juz niedlugo bedziecei mieli mozliwosc... do skorzystania z
naprawde tanich uslug... Ja wlasnie takie rozwiazanie testuje. :-)

A wiec.. jesli twoje zapotrzebowanie na pasmo liczy sie w Mbps powiedzmy
tak powyzej 2Mbps to powinno Cie to zainteresowac.

Jesli jestescie firma (podobna do naszej) ktora:

a. chce wysylac ruch do TP
b. chce wysylac ruch do polskich sieci IP (podlaczenie do WIX) - mozecie
stac sie jego czlonkiem
c. chce wysylac ruch do znaczacych miedzynarodowych sieci IP
(TeliaSonera, Level3, T-Systems itp.)
lub
d. jestescie zainteresowani podlaczeniem bezposrednio do
miedzynarodowego operatora telekomunikacyjnego, aby moc TANIO terminowac
minutki generowane przez waszych kientow
e. lub macie "kaprys" i chcecie peerowac poza WIX w takich miesjcach jak
DE-CIX lub AMS-iX lub LINX to...........
f. lub przyjdzie Wam do glowy wstawic swoj sprzet w Warszawie (router
lub switch pod peering itp.), badz po prostu miec tam POPa

Teraz jest to MOZLIWE.. rowniez dla firm, ktore nie operuja w Warszawie
(oczywiscie dla firm warszawskich rowniez).

mmmmm powiecie ze to brzmi nieco nieprawdopodobnie... a jednak to
mozliwe poki co jedynie jako "case by case", ale to case z zycia wziety.

Nadmienie, ze czlowiek z ktorym mialem okazje rozmawiac naprawde zna sie
na rzeczy. Wie o co chodzi w naszym polskim IP, wie na jakie problemy
natrafiaja firmy z miast innych anizeli Warszawa i.... z pelna
odpowiedzialnoscia i nie ukrywam ze i z mila checia przekaze kontakt do
niego... moze i Wam pomoze tak jak i mojej firmie.

Zrozumial w 101% co nas "boli" i czego potrzebujemy... a to co
przygotowal dokladnie odpowiadalo naszym zapotrzebowaniom. Obylo sie bez
naciagania na pasmo, ktorego nie potrzebujemy, na uslugi ktorych nie
wykorzystamy itd. No po prostu jestem w szoku. Projekt zaproponowany
przez te firme (sorry ale mam z nimi Umowe o poufnosci wiec to wszystko
co moge powiedziec) naprawde wprowadzil w zadowolenie mnie oraz jeszcze
kilka osob z mego otoczenia.

Dostalismy wszystko podane na talerzu ("a" i "c" jako wydzielone VLAN'y
o stosownym pasmie.. no i oczywiscie wszystko na BGP4 bo tak chcielismy).
"b" jako kolejny VLAN i fizyczne wpiecie do WIXa (juz wkrotce!!!) - przy
okazji zaproponowali "f" i bedziemy mieli swoj router w Wwie.

Co do "d" to zastanawiamy sie jeszce nad interfejsem bo moze byc to SDH
(wielokrotnosc E1nek) lub wstawia nam pudelko i puscimy to jako kolejny
VLAN
O "e"pomyslimy zapewne jak podrosniemy, bo warunki finansowe super (no i
rozwiazanie bardzo skalowalne).

Sorry za moze nieco moj post nie trzyma sie ladu i skladu, ale ...
jestemzaprawde zaskoczony. Ciesze sie bo i w Polsce jak sie okazuje
ciekawe projekty nie musza kosztowac fortuny. Wystarczy trafic na
odpwiednia firme, wlasciwego sprzedawwce itd.
Ja trafilem i z checia doswiadczeniem sie podziele.

Wszelkich zainteresowanych prosze o kontakt bezposredni (przekaze Wam
stosowny kontakt do wlasciwej osoby)

Lacza sa w trakcie zestawiania i juz niedlugo testy... a to sie nasi
klienci uciesza z jakosci :) he he siec bedzie jak sie patrzy!

Ahas... to mozliwosci naprawde dla firm z calej Polski.

Pozdrawiam wszystkich Grupowiczow.

Marek