Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu

Autor: Łukasz Morawski <lacrima_at_SPAM-N-I-E.bezczelny.net>
Data: Thu 23 Dec 2004 - 23:14:25 MET

8 Mbps, chyba, że będziesz bardzo mocno naciskał futrzaków ;-)

Bariera jest po to, by się nie dołączały osiedlówki z LMDS po 1,5-3
Mbps... Mi osobiście nie leży to, by osiedlówka która ma 1,5 Mbps
wyciągała z dużych sieci w zasadzie nic nie dając w zamian. Nie
wyobrażam sobie 20 osiedlówek i statyczny routing do nich. Tak, wiem,
prywatne AS... otworzymy przy okazji "niedzielną szkółkę" dla adminów z
ASK. Oczywiście nie tyczy się to firm hostingowych, im zależy na jak
najmniejszej ilości hopów po drodze i jak najszybszym wyświetlaniu stron
u końcowego klienta. Netart, Expro mają w tym taki interes, że klient
osiedlówki zakładając firmę, myśląc o zaistnieniu w Internecie, mając
jakiś bagaż doświadczeń, wybierze tą firmę hostingową, gdzie wszystko
"ładnie" działa.

> a czy to jakis specjalny powod do chwaly ze ma sie do Futuro lacze ?
> do tego radiolinie pewnie z 2 letnim cyrografem ;)

        Każdy orze jak może. Oferta Pro-Futuro staje się atrakcyjniejsza. Do
węzła w styczniu (2005) dołączy jeszcze GHNET oraz Net4You. Z Moich
obliczeń wynika, iż ruch w węźle pod koniec stycznia (2005) będzie
dochodził do 20 Mbps. Każdy ma w tym co mówi trochę racji, postarajmy
się jednak wyciągnąć złoty środek. Jeżeli myślę o łączu do Pro-Futuro
(nie łącze typu LMDS:)) to myślę, że ich oferta jest o KIX atrakcyjniejsza.

        Co do węzła wymiany ruchu w Krakowie, uważam, że dopóki firmy nie
zaczną robić coś w tym kierunku, to nigdy nic nie będzie. Wszystko to,
co dotychczas się dzieje, dużo się mówi, nic się nie robi. To coś na
zasadzie, weźmy się i zróbcie to, najlepiej będzie jeśli dam Wam dostęp
do żebry i jeszcze sami mi skonfigurujecie łącze. To co się mówi na
"forum" a co się myśli... !=

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz Morawski