Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu

Autor: Grzegorz Janoszka <Grzegorz.Janoszka_at_S-P-A-M--N-I-E.pro.onet.pl>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 14:39:01 MET

On Thu, 16 Dec 2004 13:20:12 +0100 I had a dream that Zbigniew Sikora <zs@hor.net.pl> wrote:
> wymiana ruchu metropolitalnego. Zresztą, Ci operatorzy i tak peerują się na
> Pięknej, więc nie wiem jaki mieliby biznes angażować się w takie
> przedsięwzięcie w Krakowie.

Nie, nie, nie. Operatorzy peerują się między sobą w Warszawie (nie na
Pięknej), ale z Krakowskim firm nieobecnych w WIX, a na tym poziomie,
można wymienić Onet, Interię i Cyfronet. Pewnie kilka innych mniejszych
krakowskich firm też by się znalazło, aczkolwiek Kraków jest atrakcyjny
jako przedłużenie WIX lub inny osobny punkt peeringowy.

> Ja myślę, że chcąc - nie chcąc zostaje Westerplatte.

Ze względu na brak światłowodów, anten i drutów, ten projekt niestety
nie ma szans się sporo rozwinąć :(

> Ten projekt jak widac cały czas ewoluuje. Dzieje się to
> powoli, ale jednak. W związku ze znanymi niektórym problemami z dzierżawą
> łącz w Krakowie, od kilku miesięcy budujemy własną infrastrukturę i być może
> będziemy w stanie zaproponować dołączenie do IXa kilku innym lokalnym
> operatorom, co mogłoby znacząco podnieść jego atrakcyjność dla innych. W
> moich rozmowach z Grzegorzem Krawczykiem z EXPRO ten temat wraca cyklicznie.
> A z ostatniego postu Rafała Dziedzica wnoszę, że i KEI o tym zaczyna
> rozmyślać.

Problem jest taki, że na Westerplatte sporo firm jest na modemach
1-2Mbps. I tych łączy nie da się bardziej rozwijać :(

--
Grzegorz Janoszka			odpowiadając POPRAW adres