stałe IP i stabilne lacze dla polaczków

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 27 Oct 2004 - 00:05:49 MET DST

Witam,

Tytuł świadomie prowokacyjny, ale jestem pod wpływem jakości usług
świadczonych przez niektóre firmy, a także Cen jakie mamy w tym kraiku...

Cel:
- staly dostep do internetu
- stale adresy IP -> usługi np. WWW

Rozwiazanie:
- dwa lacza z roznymi stalymi IP
   - piewsze, b. tanie, do lokalnej sieci osiedlowej, w miare dobre
(transfer w dwie strony), ale czesto pada, dluuugi czas reakcji
administratorow
   - drugie, sdi do tp., wolny transfer (upload niewiele mniejszy od
xDSL), ale stale IP + cena najnizsza w mojej lokalizacji, wszelkie
radiówki, to co najmniej kilka razy więcej. Nietia... za horyzontem ;)

Ta amatorska i względnie *tania* (razem ok 150zl) hybryda ma na celu:
- zapewnienie *stałego* dostępu do internetu, m.in. ze względu na pracę
- postawienie serwera (m.in. WWW) z uptime większym od uptime sieci
osiedlowej

Czy coś poza krótkim TTL"em i półautomatycznymi zmianami w DNS'ie mogę
zrobić, bym był cały czas widoczny dla klientów (z wielu względów
swojego WWW nie chce stawiać u firm zewnętrznych) ? RoundRobin DNS nie
podoba mi się z 2 względów:
- w przypadku dzialajacych lacz, uzytkownicy raz beda trafiali na
szybkie, raz na wolne
- w przypadku padu osiedlowki, awaria bedzie widoczna, czyli raz sie
strona zaladuje, raz nie (czy cos pokrecilem ? )

Chętnie wysłucham uwag.

--
Rafał Łukawski
http://www.lukawski.pl/